Sector in beweging

NieuwsarchiefAgenda

Altijd bedrijvigheid bij afdeling logistiek

Publicatiedatum: 30-08-2018

Geert Verberne is één van onze vaste krachten op afdeling logistiek. “Ik plan dagelijks de ritten van de bulkwagens in en geef aan welke voeders gemaakt moeten worden in de fabriek. Dat klinkt vrij overzichtelijk, maar soms is er toch een zekere mate van hectiek te bespeuren op onze afdeling,” lacht Geert.

“We rijden met zeven eigen bulkwagens, waarvan er vier in tweeploegendienst lopen en drie in dagdienst. Daarnaast maken we gebruik van drie externe bulkwagens en werken we met ZZP-ers in de drukke periodes. Wij, de vier planners, werken ook in tweeploegendienst.”

Hoe verloopt de werkdag vandaag?

Geert: “Vandaag komen de meeste chauffeurs ongeveer gelijktijdig terug van hun eerste rit. We proberen ze zo goed mogelijk te verdelen over de verschillende laadstraten, zodat ze vlot aan hun tweede rit kunnen beginnen. Telefoon van een klant: “Kan mijn voer misschien vandaag al komen?” Met wat schuiven moet dat lukken. Nu opschieten om op tijd bij het ochtendoverleg aanwezig te zijn. Samen met de productieteamleider, nutritionist/kwaliteitszorgmedewerker, technische dienst, bedrijfsleider en de afvoerplanner bespreken we de cijfers en bijzonderheden van de afgelopen 24 uur. Ook de bijzonderheden, zoals fabrieksonderhoud of aparte charges, die vandaag ingepland moeten worden, komen aan bod. Eenmaal terug op de afdeling wordt het tijd om de planning van deze dag rond te maken. Er zijn nog enkele ‘spoedjes’ binnengekomen. Gelukkig betreft het voorraadproducten, dus dat lukt nog. Daarna zit de dag en de eerste rit van morgen echt helemaal vol.”

Veel telefoontjes

“Tussendoor heb ik veelvuldig telefonisch overleg met mijn collega’s van productie. Die doen hun best om de door mij ingezette productieplanning op te volgen, maar soms moeten we toch improviseren. Ook is er continu contact met onze chau eurs. Het grootste deel van de dag is mijn telefoonlijn dus wel bezet, maar juist het contact met al deze mensen en de variatie in het werk, maken deze job zo leuk,“ besluit Geert.


Terug naar het overzicht
Deel dit bericht