Sector in beweging

NieuwsarchiefAgenda

Winnaar Innovatieprijs Vlees

Publicatiedatum: 26-05-2016

 

De deelnemers aan het Pluimvee Symposium Vlees hebben de Slanke Bourgondiër gekozen tot winnaar van de Innovatieprijs Vlees. Het vermarktingsconcept van de Nederlandse kalkoensector kreeg 109 stemmen, van de ruim 250 aanwezigen op de VencoCampus in Eersel.

De Slanke Bourgondiër is een afzetconcept van kalkoenvlees en is volgens de deelnemers een voorbeeld voor anderen als het gaat om het opzetten van een vleesconcept. Het concept kwam voort uit een werkgroep ‘Kalkoen vaker doen’, die werd opgericht na het sluiten van de laatste kalkoenslachterij in Nederland. De Slanke Bourgondiër werd vorig jaar kleinschalig geïntroduceerd door de kalkoenhouders zelf, in de vorm van huisverkoop. De PR rondom de huisverkoop bracht de werkgroep in contact met Foodimpuls, een versgroothandel die slagerijen over heel Nederland beleverd. De initiatiefnemers hopen binnen vijf jaar de consumptie van kalkoenvlees per hoofd van de bevolking te verdubbelen van 1 naar 2 kilogram per jaar.

De Slanke Bourgondiër nam het op tegen de Finse 3-hoek en de Stooiselregenerator. De Finse 3-hoek eindigde op een tweede plaats met 75 stemmen en verdienstelijk derde werd de Strooiselregenerator met 52 punten.

(Bron: Pluimveeweb)


Terug naar het overzicht
Deel dit bericht  

Vacature

Interesse in een uitdagende baan in een boeiende organisatie met uitstekende arbeidsvoorwaarden? Bekijk dan onze vacatures:

Vacatures

 

Wij helpen graag

Wilt u dat wij contact met u opnemen? Laat hieronder dan uw gegevens achter:

* verplichte velden